Κ.Τ.Ε.Λ. Ευρυτανίας. Ιστορική πορεία προσφοράς στον τόπο μας.

Το ΚΤΕΛ Ευρυτανίας (Κοινό Ταμείο Εισπράξεων Λεωφορείων) άρχισε να λειτουργεί σαν οργανωμένη επιχείρηση με καταστατικό και εκλεγμένη διοίκηση το 1952. Αρχικά υπήρχαν 20 λεωφορεία και αργότερα προστέθηκε άλλο ένα.

Οι συνθήκες της εποχής σ' ότι αφορά την γενικότερη υποδομή αλλά πάνω απ' όλα τη βατότητα των δρόμων, ήταν εξαιρετικά δύσκολες. Ήταν η εποχή που η Ελλάδα προσπαθούσε να επουλώσει τις μεγάλες πληγές που της άφησε τόσο η ναζιστική κατοχή όσο κι ο αδελφοκτόνος εμφύλιος. Οι οδηγοί της εποχής εκείνης μόνον ήρωες μπορούν να χαρακτηριστούν. Οδεύοντας στους κακοτράχαλους Ευρυτανικούς χωματόδρομους πότε με χιόνια και παγωνιές, πότε με λάσπη, πότε με κατολισθήσεις, μετακινούσαν με ασφάλεια τους Ευρυτάνες καθώς δεν υπήρχε άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς. Τα λεωφορεία εκτελούσαν χρέη και φορτηγών οχημάτων! Ακόμα και ασθενοφόρων !!    

Γι' αυτό οι οδηγοί του Κ.Τ.Ε.Λ. φημίζονταν για τις μεγάλες ικανότητές τους στην οδήγηση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Χαρακτηρίζονταν οδηγοί παντός καιρού και παντός δρόμου. Αυτές οι ικανότητες   καλλιεργήθηκαν και στις επόμενες γενιές μέχρι και σήμερα καθώς η κάθε γενιά οδηγών μεταλαμπαδεύει στην επόμενη την αγάπη για το επάγγελμα και το αίσθημα της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο.

Ο στόλος του Κ.Τ.Ε.Λ. κάθε φορά εκσυγχρονίζεται ανταποκρινόμενος στα νέα δεδομένα. Τα λεωφορεία των 24 θέσεων έδωσαν τη θέση τους σ' αυτά των 32 θέσεων στις αρχές της δεκαετίας του '60 που θεωρούνταν πολυτελέστατα για την εποχή τους. Αυτά με τη σειρά τους αντικαταστάθηκαν με νέα 50 θέσεων στις αρχές της δεκαετίας του '80 , για να αντικατασταθούν και πάλι με τα σημερινά που φέρουν κλιματισμό και ανέσεις που ούτε να φανταστούν δεν μπορούσαν οι πρωτοπόροι οδηγοί και επιβάτες του ‘50.

Κι αν θεωρήσει κανείς πως οι λεωφορειούχοι του ΚΤΕΛ είναι οι «πλοιοκτήτες της ξηράς» θα κάνει λάθος. Τόσο η μείωση του πληθυσμού της Ευρυτανίας απ' την εξωτερική και εσωτερική μετανάστευση, όσο και η αύξηση του αριθμού των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, κατέστησαν το ΚΤΕΛ απ' τα πλέον φτωχά (οικονομικά) στην Ελλάδα, παρά το σύγχρονο και αξιόπιστο στόλο και το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει.

Ωστόσο σήμερα το επιβατικό κοινό αντιλαμβάνεται όλο και πιο έντονα, ότι το λεωφορείο είναι το πλέον ασφαλές μέσο μαζικής μεταφοράς, καθώς επιλέγει - τουλάχιστον προς τις μακρινές υπεραστικές αποστάσεις - να μην ταξιδεύει με το ΙΧ του σε δρόμους - καρμανιόλες, αλλά με το ΚΤΕΛ Καρπενησίου.          

Ευχαριστούμε κάθε επιβάτη μας για την εμπιστοσύνη του!

Οι ιδιοκτήτες, οι οδηγοί και οι εργαζόμενοι της ΚΤΕΛ Α.Ε.

   

<<< ΠΙΣΩ <<<

 
 
 
 
Τουριστικός οδηγός για την Ευρυτανία και το Καρπενήσι. ©TECHNOVISION - ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ. Έδρα Καρπενήσι.